
Με ένα ξεκάθαρο μήνυμα επιστροφής στην κανονικότητα, η διοίκηση της Motor Oil Hellas παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα εννεαμήνου και το επικαιροποιημένο στρατηγικό πλάνο έως το 2030. Η μεγάλη ζημιά στο διυλιστήριο της Κορίνθου, που ταλαιπώρησε τον όμιλο για σχεδόν έναν χρόνο, αποτελεί πλέον παρελθόν: η παραγωγή έχει επανέλθει πλήρως, η νέα μονάδα λειτουργεί με αυξημένη δυναμικότητα, ενώ οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις ρέουν κανονικά, καλύπτοντας τόσο τη διακοπή εργασιών όσο και τις υλικές ζημιές.
Ο αναπληρωτής CEO, Πέτρος Τζαννετάκης, περιέγραψε την κατάσταση μετά την αποκατάσταση της ζημιάς, σημειώνοντας ότι η επανεκκίνηση της αποστακτικής μονάδας (CBU) τον Αύγουστο επέτρεψε στο διυλιστήριο να λειτουργεί για πάνω από δύο μήνες σε πλήρη δυναμικότητα, φτάνοντας –και διατηρώντας– το νέο επίπεδο επεξεργασίας των 220 χιλ. βαρελιών/ημέρα, έναντι ~200 χιλ. πριν το συμβάν.
"Το δύσκολο κομμάτι πέρασε", σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας την άριστη συνεργασία τεχνικών ομάδων και ασφαλιστών. Οι αποζημιώσεις για business interruption έφτασαν τα 211 εκατ. ευρώ στο 9μηνο (συν 40 εκατ. στο Q4 2024), ενώ οι υλικές ζημιές ανέρχονται σε 34 εκατ. ευρώ. Το τελευταίο, μικρότερο, πακέτο αποζημίωσης θα αναγνωριστεί στο Q4, με την εκταμίευση να ολοκληρώνεται αρχές 2026, καθώς απομένουν περίπου 18 εκατ. ευρώ να εισρεύσουν στα ταμεία.
Η απόδοση του διυλιστηρίου στο τρίτο τρίμηνο αποτυπώνει την πλήρη επαναφορά: το Adj. EBITDA διύλισης Q3 ανήλθε σε 296 εκατ. ευρώ, διπλάσιο του 2024, οι επεξεργασμένοι όγκοι αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με το Q3 2024, ενώ τα ισχυρά προϊόντα διατηρούν υψηλές τιμές, με diesel crack στα 25,1 δολ./βαρέλι και jet στα 20,1 δολ./βαρέλι.
Η εικόνα για το Q4 και το 2025
Ο κ. Τζαννετάκης απέφυγε να δώσει guidance, ωστόσο σημείωσε ότι οι καθημερινές επιδόσεις του διυλιστηρίου και τα περιθώρια προϊόντων δείχνουν ότι το Q4 έχει ξεκινήσει πολύ θετικά. Η δυναμικότητα πλέον επιτρέπει να "κοιτάμε πάνω από τα 220 χιλ. βαρέλια ημερησίως", με fine tuning μέσα στο 2026 να δίνει και μεγαλύτερη ευελιξία. Εφόσον αυτή η εικόνα διατηρηθεί, το run rate των EBITDA μπορεί να φτάσει επίπεδα άνω του 1,1–1,2 δισ. ευρώ ετησίως.
Εμπορία καυσίμων: ενίσχυση μεριδίων
Η εμπορία καυσίμων κατέγραψε ιδιαίτερα καλή επίδοση: το Adj. EBITDA 9μήνου ανήλθε σε 110 εκατ. ευρώ (+30%), με ισχυρή ζήτηση σε premium καύσιμα και θετικό αντίκτυπο από την κατάργηση του πλαφόν περιθωρίων από 1/7. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε σε αυτοκίνητο, αεροπορικά και ναυτιλιακά καύσιμα. Παρά τους περιορισμούς στο διυλιστήριο στο πρώτο εξάμηνο, ο όμιλος έδωσε προτεραιότητα στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας το μερίδιο των εγχώριων πωλήσεων στο 45% των συνολικών, έναντι ιστορικού 30%.
Ρεύμα & Φυσικό Αέριο: ισχυρή ανάκαμψη στο Q3 και προοπτική για 2026
Η δραστηριότητα ηλεκτρισμού και αερίου εμφάνισε μικρότερη κερδοφορία στο 9μηνο (75 εκατ. ευρώ EBITDA έναντι 97 εκατ.), καθώς το α΄ εξάμηνο επηρεάστηκε από χαμηλές τιμές TTF και χαμηλότερη παραγωγή ΑΠΕ λόγω καιρικών συνθηκών. Ωστόσο, στο Q3 σημειώθηκε ισχυρή ανάκαμψη (EBITDA 33 εκατ. ευρώ), με άνοδο του load factor της MORE στο 20,5%, ενώ η μεταφορά πάρκων από τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενίσχυσε την εγκατεστημένη ισχύ στα 847 MW.
Η διοίκηση θεωρεί ότι το 2026 θα αποτελέσει σημείο καμπής, καθώς η νέα μονάδα φυσικού αερίου 877 MW στην Κομοτηνή (μαζί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) θα λειτουργήσει για πρώτη πλήρη χρονιά, ενώ θα ολοκληρωθεί το εταιρικό joint venture nrg–Heron, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη εταιρεία ηλεκτρισμού και αερίου με πάνω από 550 χιλ. πελάτες. Το run rate EBITDA της νέας εταιρείας για το 2026 υπολογίζεται από τους αναλυτές μεταξύ 180–220 εκατ. ευρώ.
ΠΗΓΗ: capital.gr