Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Politico: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν μαζικά την Κούβα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων

 Politico: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν μαζικά την Κούβα λόγω των αμερικανικών κυρώσεων

 Ευρωπαϊκές εταιρείες, από τους ισπανικούς ξενοδοχειακούς ομίλους έως τις γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες, διακόπτουν τις δραστηριότητές τους στην Κούβα, καθώς η Ουάσιγκτον προχώρησε την Παρασκευή στην ενίσχυση του εμπάργκο που επιβάλλει εδώ και δεκαετίες, επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής του από το καθεστώς της Αβάνας στις επιχειρηματικές σχέσεις της ΕΕ με το νησί.

Μεταξύ αυτών που πλήττονται περισσότερο είναι και οι ισπανικοί ξενοδοχειακοί όμιλοι Meliá και Iberostar. Για δεκαετίες, τα πολυτελή θέρετρα που λειτουργούσαν στις ειδυλλιακές παραλίες της Κούβας αποτελούσαν τα "διαμάντια" του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου τους. Ωστόσο, τις τελευταίες εβδομάδες, οι κολοσσοί του ξενοδοχειακού κλάδου απέσυραν τη διοίκηση και το εμπορικό σήμα τους από δεκάδες ακίνητα στο νησί, με την Meliá να επικαλείται ένα "μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό, κοινωνικό, νομικό και οικονομικό περιβάλλον".

Η μαζική αποχώρηση των ισπανικών ξενοδοχειακών ομίλων έλαβε χώρα λίγο πριν την εφαρμογή, την Παρασκευή, των αυστηρών νέων κυρώσεων των ΗΠΑ που στοχεύουν ξένες εταιρείες που συνεργάζονται με κρατικούς φορείς της Κούβας — ιδίως τον όμιλο GAESA.

Το πακέτο κυρώσεων εντάσσεται στην ευρύτερη εκστρατεία του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για την ανατροπή του καθεστώτος του Κουβανού προέδρου Μιγκέλ Ντίαζ-Κανέλ, αλλά ενέχει τον κίνδυνο να εμπλέξει στην υπόθεση την ΕΕ — τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο του νησιού και την κύρια πηγή ξένων επενδύσεων. Αντιμέτωπες με τον κίνδυνο δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων και αποκλεισμού από το αμερικανικό χρηματοπιστωτικό σύστημα, ευρωπαϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε τομείς που κυμαίνονται από τη ναυτιλία και τα logistics έως την ενέργεια και τη γεωργία, εκποιούν απεγνωσμένα τα συμφέροντά τους στο νησί και σπεύδουν να αποχωρήσουν. 

 

ΠΗΓΗ: capital.gr