
Η έλλειψη οδηγών και η παλαιότητα του στόλου «στραγγαλίζουν» τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Το 2024 έγιναν 228.891 λιγότερα δρομολόγια, οι επιβάτες αυξήθηκαν κατά 35,4 εκατ., ενώ οι εισπράξεις μειώθηκαν. Οι επενδύσεις που προωθούνται.
Η έλλειψη οδηγών, η οποία καθηλώνει περίπου το 20% των λεωφορείων της Αθήνας στα αμαξοστάσια, μαζί με την ανεπάρκεια των συρμών σε μετρό και ηλεκτρικό κρατούν στάσιμες τις αστικές συγκοινωνίες.
Για το 2024, οι 35,46 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες σε λεωφορεία και μέσα σταθερής τροχιάς, «στριμώχτηκαν» σε 228.891 λιγότερα δρομολόγια.
Οι ασφυκτικά γεμάτοι συρμοί κατά τις ώρες αιχμής και οι ουρές αναμονή στις στάσεις βρίσκονται στην καθημερινή διάταξη. Το συρρικνωμένο συγκοινωνιακό έργο αποτυπώνεται στην έκθεση πεπραγμένων του ΟΑΣΑ για το 2024. Στο μετρό, τα οχηματοχιλιόμετρα που εκτελέσθηκαν μειώθηκαν από 53,54 εκατ. το 2023 σε 51,07 εκατ. πέρσι.
Αντίστοιχα, στις οδικές συγκοινωνίες -συμπεριλαμβανομένων των δρομολογίων που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ- το 2024 εκτελέσθηκαν 82,66 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα έναντι 83,41 εκατ. την προηγούμενη χρονιά. Την ίδια στιγμή, οι επιβιβάσεις αυξήθηκαν σε λεωφορεία και τρόλεϊ κατά 8,12% και στο μετρό 7,6%, φτάνοντας στις 232.583.000 και 254.221.000 αντίστοιχα.
Παρόλα αυτά, οι εισπράξεις των μεταφορικών φορέων για το έτος 2024 περιορίστηκαν κατά 3,9%, συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας στα 254,8 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση πεπραγμένων, αυτό «οφείλεται αποκλειστικά στη μείωση των εισπράξεων από τα δικαιώματα μετακίνησης που ανήλθαν σε 65,7 εκατ. έναντι 94,9 εκατ. το 2023. Πρόκειται για τα ποσά που καταβάλλονται από τα αρμόδια υπουργεία για να διατίθεται μειωμένο κόμιστρο, πχ. σε φοιτητές, ΑμεΑ, ηλικιωμένους, σώματα ασφαλείας κ.λπ.
ΠΗΓΗ: businessdaily.gr